Agencja SEO SEM – co musisz wiedzieć zanim ją zatrudnisz?

SEO i SEM mają swoje zalety i wady, więc ich wybór naprawdę zależy od tego, jakie są Twoje konkretne potrzeby. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja strona zostanie zauważona przez potencjalnych klientów, agencja SEO SEM pozwoli Ci się upewnić, co będzie lepszym rozwiązaniem.

Jak działa SEM?

SEM oznacza marketing w wyszukiwarkach. Jest to proces wykorzystywania płatnych reklam w celu poprawy widoczności w organicznych (niepłatnych) wynikach wyszukiwania. Reklamy wyświetlają się nad wynikami organicznymi i są na szczycie listy, co zapewnia ich skuteczność. SEM obejmuje zarówno techniki optymalizacji na stronie, jak i poza nią, a także metody płatne, takie jak reklama typu pay per click (PPC) i kampanie typu cost per impression (CPI). 

Jak działa SEO?

Search Engine Optimization (SEO) to praktyka poprawy pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach. Im wyższa pozycja, tym większe prawdopodobieństwo, że ludzie znajdą daną stronę. Istnieje wiele czynników, które wchodzą w skład SEO, w tym wybór słów kluczowych i fraz, które opisują witrynę, dostarczanie linków zwrotnych do wysokiej jakości stron internetowych oraz tworzenie świeżej treści.

Celem SEO jest przyciągnięcie użytkowników, którzy szukają tego, co masz do zaoferowania. Jeśli jest to zrobione poprawnie, może spowodować wzrost ruchu i leadów dla twojej firmy. Aby SEO było skuteczne, musi być częścią zintegrowanej strategii marketingowej, która obejmuje również inne kanały, takie jak płatne reklamy, marketing w mediach społecznościowych i marketing e-mailowy. Jeśli interesuje Cię taka strategia, prawdopodobnie agencja SEO SEM zapewni Ci odpowiednią pomoc.

Optymalizacja on-page odnosi się do poprawy czynników, które wpływają na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania; można to zrobić poprzez optymalizację tagów tytułu, meta opisów, nagłówków itp.

Optymalizacja off-page to takie działania jak link building i zaangażowanie w mediach społecznościowych – działania, które sygnalizują Google’owi, że Twoja strona jest ważna i powinna znaleźć się na wysokiej pozycji w ich algorytmach.